Рожадиректа печели дело срещу информационна агенция заради неточно отчитане на антипиратството

Рожадиректа печели дело срещу информационна агенция заради неточно отчитане на антипиратството

Сподели
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Rojadirecta е един от най-старите и популярни сайтове за свързване на спортни събития за стрийминг.

Сайтът, който се управлява от испанската компания Puerto 80 Projects, съществува повече от десетилетие и изгради специална потребителска база. В същото време трябваше да води и някои правни битки.

Притежателите на авторски права многократно обвиняват Rojadirecta в улесняване на пиратството, защото потребителите споделят връзки към неразрешени предавания. Това е довело сайта до съд повече от веднъж. Докато повечето сайтове не водят борба, Rojadirecta го прави.

Този боен дух се отплати в миналото. Наред с други победи, Rojadirecta успя да си върне името на домейна от правителството на САЩ, след като беше иззето от Министерството на правосъдието. През последните години обаче имаше и неуспехи.

Датски новини за блокиране

Миналият юни Rojadirecta загуби жалбата си срещу датска заповед за блокиране на сайтове. Върховният съд потвърди решението на по-долната инстанция в полза на испанската футболна лига „La Liga“ и антипиратската група Rights Alliance, изисквайки от местния ISP Telenor да предотврати достъпа на потребителите до сайта за свързване на потоци.

Рожадиректа беше разочарован от резултата, но не го видя като основен проблем. Датската аудитория е сравнително малка и сайтът остава свободно достъпен другаде. Въпреки това, Рожадиректа наистина се обиди как новините се разпространяват от Ла Лига и Алианс за правата.

И двете организации първоначално заявиха, че „решението на Върховния съд постановява, че„ Rojadirecta е незаконна “. Това беше взето от няколко новинарски сайта, включително най-голямата испанска информационна агенция Europa Press, която предлага телеграфна услуга на други издания.

прессъобщение на rojadirecta

Според сайта за свързване обаче тези заключения са фактически неверни. Заповедта не е издадена след съдебен процес и не е имало „присъда“. Това беше просто заповед, която утвърждава предпазна мярка, без да се стига до заключението, че самата Rojadirecta е незаконна.

„Фалшиви новини“

След като просто загубиха съдебна битка, неточните доклади се почувстваха като незаслужен удар, така че сайтът поиска от своя юридически екип да предприеме действия.

„Информацията, публикувана както от Алианса за правата, така и от LaLiga относно процеса, беше погрешна до точката, която трябваше да бъде обработена от нашите адвокати“, говорител на Rojadirecta пред TorrentFreak

Малко след като новината избухна, адвокатите се обърнаха към няколко сайта, които публикуваха новината, с молба да бъдат коригирани. Това работи относително добре. Няколко испански и датски новинарски сайтове актуализираха своите статии и дори Алиансът на правата частично промени исканията си.

Други обаче бяха по-неохотни. Когато адвокатите на Рожадиректа се обърнаха към Europa Press, новинарската агенция отказа да коригира съобщенията си, тъй като смята, че Ла Лига е „надежден източник“.

Роджадиректа съди агенция за новини

Роджадиректа очевидно не се съгласи и реши да заведе пресцентъра пред съда. По време на процедурата Rojadirecta предостави заверен превод на датската заповед, което очевидно противоречи на докладването на новинарската агенция.

Например датският върховен съд не участва в въпроса, както пише Europa Press. Нито е имало „съдебен процес“ или „съдебно решение“, с които да се стигне до заключението, че Rojadirecta е действала незаконно.

След като изслуша и двете страни, испанският съд се произнесе в полза на компанията майка на Рохадиректа Puerto 80 Projects. Съдът нареди на Europa Press да издаде пълно оттегляне, обяснявайки, че Rojadirecta е блокиран поради връзки, споделени от потребителите му.

Оттегляне

Това оттегляне, което е публикувано тук, също трябва да бъде свързано от началната страница и изпратено до всички информационни бюра, които са получили грешен доклад. И накрая, новинарската агенция трябва да заплати и съдебните разноски по производството.

коригиране на rojadirecta

Трябва да се отбележи, че не всички доклади по този въпрос са коригирани. Всъщност оригиналният и неточен доклад на Europe Press все още е онлайн. По същия начин в доклада на „Алианс на правата“ все още се споменава, че Върховният съд е счел Рожадиректа за нелегален сайт.

Rojadirecta ще се радва да спечели тази правна битка, но към момента предварителното блокиране на сайта от датските интернет доставчици остава в сила. Наскоро обаче научихме, че сайтът се опитва да го повдигне.

Rojadirecta ще се радва да спечели тази правна битка, но сайтът ще остане блокиран от датските интернет доставчици.

От: TF, за последните новини за битките за авторски права, пиратството и др.

Публикациите се превеждат автоматично с google translate

Източник: torrentfreak.com


Сподели
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •